top of page
Search
  • Krisz

Nyomtatott könyv magánkiadásban?


Említettem Facebookon, illetve a hírlevélben, hogy mekkora fába vágom a fejszémet: a boltokban is elérhető, nyomtatott könyvet varázsolok a "Magánkiadás előtt"-ből!

Elhatározásomnak most már három hete, és úgy döntöttem, beszámolok nektek a fejleményekről.

Először is, átírom a könyvet.

Ugyanis mindig azt gondoltam, a "Magánkiadás előtt" csupán egy gyors tipplista, de nem vezeti végig az írót az alkotás teljes folyamatán. Már tavaly, amikor a kiadvány készült, az volt a fejemben, hogy jó volna egy igazi írástechnikai könyvet is írni... és most megragadom az alkalmat.

Az alapoktól kezdünk: hogyan lesz egy ötletből szereplőgárda és cselekmény, azután végigmegyünk egy tucat írástechnikai eszközön, amitől a szöveged, a fejezeteid jók lesznek. Lesz egy külön fejezet a mondatszintű okosságoknak, ahol megmutatom azokat az apróságokat, amik egy szerkesztő szemét úgy bántják, mint agresszív kismalacot a jól irányzott felütés. Technikai rész is készül: hogyan válassz címet, hogyan írj szinopszist, és végül: hogyan szerkeszd a kész írásodat te magad.

Elbúcsúzom a sok linket mutató bónuszoktól, hiszen ezek e-könyvben igazán hasznosak, és kidobom az idegen nyelvű könyv írásával kapcsolatos részt is, mert egy igazán magyar nyelvű írós könyvet akarok összehozni.

Másodszor: terjesztőt keresek.

Felvettem a kapcsolatot három íróval, akik szerzői kiadással vannak jelen könyvesboltban. Nagyon aranyosak voltak mindnyájan, még azt is elárulták, hány példány fogyott a könyvükből. Most nem említem őket név szerint, de itt is köszönöm nekik, hogy válaszoltak minden kérdésemre :)

Egy ismerős kiadót is megkerestem, hajlandóak-e a könyvemet csupán terjesztésre átvenni, és alapvetően igent mondtak, de részletekről még nem beszéltünk.

A lényeg, hogy ez a lépés megtehető, vannak olyan cégek, akik szóba állnak közvetlenül a szerzőkkel. Persze ez pénzbe kerül, mert onnan indulunk, hogy a végső eladóhely, a könyvesbolt 50%-ot simán elkér a könyv nettó árából. Így ha te is bolti megjelenést fontolgatsz, ehhez az árréshez szokj hozzá.

Ahogy ígértem, majd egy külön blogposztban teljesen részletesen beszámolok a legjobb megoldásról, amint végigvettem minden eshetőséget és egyeztettem részleteket is.

Harmadszor: nyomdát keresek.

Nyomdából annyi létezik, mint égen a csillag. Azt már tudom, hogy aki 50 példány és ennél nagyobb mennyiségre 1000 forinthoz közeli vagy feletti árat mond, akkor az a nyomda bizony drága. Persze a minőségre is figyelni kell, de arra is, hogy ne vágjanak át!

Konkrét ajánlatot még egyébként nem is kértem, mert előbb tudnom kell, hány oldalas a könyv. Jelen pillanatban 230 oldal körül járok (igen, már kétszer olyan hosszú, mint a "Magánkiadás előtt"), de a végleges lapszám függ majd a betűtípustól, betűmérettől, lapmérettől, margóktól... bonyolult ügy a tördelés is, de amennyire a Word engedi, előkészítem a kéziratot.

Negyedszer: megírom a tapasztalataimat.

Kedves olvasóim között vannak néhányan, akiknek jelent már meg könyve valahogy, és érdekli őket a téma. Ha te is szeretnél a könyved árából több mint 5-10 százalékot megtartani, és magad dönteni a borítóról, szerkesztésről, belívről, akkor NEKED írom majd azt a beszámolót. (Ingyenesen, itt, a blogon.)

Ne feledd: ha érdekel a könyv (ebben mindent leírok, amitől jó egy regény!), rendeld meg már most. Ezzel segítesz a példányszám kalkulálásában, és egyben le is foglalod a saját kiadványodat. Hiszen ki tudja: lehet, hogy a boltban egy pillanat alatt elfogy majd. Mert ugye tudod, hogy nincsen a piacon más írástechnikai könyv?

Recent Posts

See All
bottom of page